úterý 21. dubna 2015

Příručka stážisty | Jak být vrahem snadno a rychle



Jediná příručka, která by v prodejnosti mohla předehnat kuchařku Ládi Hrušky, je tu! Kdo by totiž nechtěl mít místo přeplněného břicha naplněné prasátko? Proslulý zabiják John Lago sestavil vlastní kuchařku. Návod na to, jak někoho beztrestně oddělat a přitom vydělat fůru peněz! Prostě jak být dobrým vrahem snadno a rychle.

Poctivě si odpovězte na jednoduchou otázku. Chtěli byste se stát nejkrutopřísnějším killerem na světě? Být mistrem kamufláže, dokázat použít každý předmět či vlastnost jako zbraň, být miliardářem a být zahaleni do bezcitné mlhy nebezpečí a tajemství? Je-li vaše odpověď kladná, vězte, že Příručka stážisty nabízí pár cenných rad. V opačném případě se aspoň dozvíte, o co přicházíte, když jste se ve volbě vysněného povolání k "nájemnému vrahovi" nepřiklonili.



John Lago nedělá chyby. Je nekompromisní a ve své práci nejlepší. Rozhodl se popsat svou poslední zakázku (infiltrace do firmy + killnutí šéfa) do nejdrobnějších detailů, aby vytvořil kapesního průvodce pro své nástupce, pro bažanty v oboru, pro vás. Vrah spisovatelem? Proč ne! Obzvlášť, když je tak nadaný. A navíc ještě mega super řízek. Fakt! Řekněme, že kdyby měl Lucifer syna, byl by jako John. Krásně cynický a sarkastický. O ironických poznámkách ani nemluvím. Je prakticky nemožné, abyste si ho neoblíbili, spíš naopak. Třeba dopadnete jako já. V průběhu čtení jsem k této postavě přilnula a s jiskřičkama v očích pozorně sledovala každou větu, kterou onen na duši pochroumaný člověk vysmolil. Přiznávám, že mě nejednou skolil nezastavitelný záchvat smíchu... protože na každé straně je NĚCO. Něco absolutně úžasného z čeho se padá ze židle, pokud se to správně pochopí. Tolik moudra! Kdo by se nechtěl dozvědět, že nemá kálet tam, kde se chystá jíst? 

Aby se též člověk nedivil, že je to kniha nabitá až k prasknutí skvělým humorem, když má autor, Shane Kuhn, bohaté zkušenosti v zábavním průmyslu a ve světě reklam. Ale stejně ho podezřívám z vražedných choutek. Možná jako malý seděl u mravenčí cestičky a prstíkem mordoval jednoho "kámoše Ferdu" za druhým. Třeba si to užíval. Neberte to zle, já si jinak nedokážu vysvětlit, že se odhodlal k zabití tolika postav. Jděte do čtení s vnitřním klidem a nadějí, že zrovna váš oblíbený miláček koupí jen kulku do podrážky milované botky. Nebo taky může explodovat.


Mám ještě jednu otázku. Trošku složitější. Je zabíjení špatných lidí špatné? 
(No, na cestu k svatému Petrovi to asi není, takže...)
Skvělá zpráva!
V tomto případě tedy honba za zabitím špatňáků nemůže končit jinak než ... výhrou špatňáka. Ale nebojte se, klasický disneyovsko-pixarovský konec nepřijde. Podle Laga musíte být připraveni na všechno, protože nikdy nevíte, komu hrábne a líbat budete muset jak žabáky tak i princezny.

ANO ANO ANO ... 

Abyste věděli, vůbec jsem neměla šajnu, co se na pozadí zdánlivě jednoduché infiltrace odehrávalo. Kdo pro koho pracoval? Kdo komu donášel? Kdo koho zradil? Kdo už je mrtvý? Kdo hraje na dvě strany a stejně mu to nepomůže? Konaly se samé čáry máry a to se mi líbilo. Ten pocit, když jsem nevěděla, co se děje, když jsem autorovi sežrala návnadu, já hloupá rybička. Jo! Při pohledu zpět mi to spíš přijde, jako bych neměla promyšlenou únikovou strategii z toho, jak jsem se (stejně jako John Lago) do hry o přežití zamotala.





Vychází v květnu 2015.









3 komentáře:

  1. Zní to zajímavě, o knížce jsem neslyšela, takže pro mě je to novinka :) Recenze super, Ferda pobavil :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ten název je zároveň děsivý a zároveň velmi zajímavý. Určitě si tuto novinku přečtu. Díky za tip :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Túto knihu som čítala a fakt to bolo skvelé - napriek tomu, že thrillery sa mi málokedy naozaj páčia.:D

    OdpovědětVymazat