sobota 16. listopadu 2013

RC Recenze - Bouře (Rozděleni časem #1)

Název originálu: Tempest
Série: Rozděleni časem (1. díl)

Autor: JULIE CROSS

Počet stran: 312
Nakladatelství: Fragment
Vydáno: 2013

GoodReads: 3.74 / 6,882 ratings

Anotace:
Přítomnost, rok 2009.
Devatenáctiletý Jackson je normální student... tedy téměř normální. Dokáže totiž cestovat časem. Nic nemůže změnit, jen znovu prožít to, co se už stalo. Po útoku dvou neznámých mužů se Jackson ocitne o dva roky zpět.

Minulost, rok 2007.
Jackson se nemůže vrátit zpátky do přítomnosti. Jaké tajemství ho obklopuje? Proč ho pronásledují neznámí útočníci? Stojí tváří v tvář "nepřátelům času" a musí se rozhodnout, co všechno je ochoten obětovat pro záchranu svých blízkých a možná i celého světa..


Byly to ty nejlepší časy. Byly to ty nejhorší časy. Byl to čas moudrosti. Byl to čas bláznovství.



Pouštět se do tématu "Cestování časem" je čím dál nebezpečnější, už je proto, že těchhle knížek je už na trhu dost a je těžké napsat něco, co překvapí a aby to nebylo jen kopie jiných knih.

Jackson je úplně obyčejný spratek, který si myslí, že je nejlepší a může mít všechno, co se mu zlíbí. Alespoň se tak chová. Jeho největším štěstím je Holly, jeho úžasná přítelkyně, se kterou žije v harmonickém vztahu už pár měsíců :oD Furt spolu spí, ale že by o sobě věděli všechno - to se říct nedá, například Jackson před ní tají něco, co je opravdu velké. Umí hopsat časem. Třeba o půl hodiny - jak úchvatné. Udělá si hopity hop a je to. Jediná potíž je v tom, že jakmile skočí zpět do svého přítomného času, nic z toho, co tam někde v minulosti kutil, se vlastně nestalo. Takže jeho superschopnost je vlastně úplně na prd. ;o) Existuje pouze jedna osoba zasvěcená do Jacksonova tajemství - jeho BF Adam. Typický šprt, který miluje Teorii relativity a ve všem hledá rozumy (konečně někdo normální tam).

A pak se to stane. Místo obvyklých pár minut Jackson skočí o dva roky. Tadááá. Už máte téměř celou pointu příběhu. Protože on to bez své milované Holly nemůže vydržet, najde si její mladší verzi [007] a snaží se ji zase zbalit. Och. Třeba způsob: čištění záchodů, měnění žárovek, citování známých autorů (Shakespeare, Dickens,..) prostě wáu :oDD

Abych nezapomněla, existuje nějaká organizace, která se ho snaží dopadnout ... a on neví proč a jak jim má utéct. Navíc .. jeho taťka asi není ten za koho ho vždy považoval. Aneb týpek noha tváří. Třeba se Jackson konečně dozví, co se stalo s jeho mrtvým dvojčetem..?! 

"Jsi úplně jiný, než jsem si myslela."
"Zato ty jsi přesně taková, jak jsem čekal."


Má první myšlenka po dočtení? "Ale nééé.." 


Po celou knihu jsem se děsně nudila, vážně! Nebylo tam nic zajímavého, beru to od postav, přes děj, před prostředí až po ten konec, který má být NĚCO. Mi to spíš přišlo jako NIC, a popravdě po těch pár dnech už si z něj téměř nic nepamatuju. 

Možná mi to ale někdo vysvětlí .. Jaký je smysl toho, že někdo hopsne do minulosti, znovu se zaláskuje do 007 verze své holky .. a pak se vrátí (ztraceno XXX stran knihy) a ona si nic z toho nepamatuje a je stejně blbá jako předtím? - Tohle mi prostě do hlavy nejde.

Netuším, co víc byste k tomu chtěli slyšet. Jedním slovem? Trapné.

Mi se to sice nelíbilo, ale už teď je na to dost kladných názorů, takže se zas tak moc neodraďte ;o) Třeba jsem na tuhle slaďárnu jen neměla náladu. (Třeba na ni celkově nemám buňky, že já nedala už na první pocit z obálky..) :oD

P.S. : A teď mě můžete sežrat :oD




Tímto bych chtěla poděkovat za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství..
Knihu si můžete objednat ZDE












2 komentáře:

  1. Normálne je mi tej knihy ľúto :D Poriadne si ju zrýpala :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co na duši, to na jazyku ... převelmi se omlouvám ..

      Teď jsem začala číst Wiccu a mám pocit, že ta recenze potom bude v podobném duchu jako na Bouři..

      Vymazat