neděle 13. října 2013

Recenze - Scarlet (Měsíční kroniky #2)

Název originálu: Scarlet
Série: Měsíční kroniky (2. díl)

Autor: MARISSA MEYER

Počet stran: 456
Nakladatelství: Egmont
Vydáno: 2013
GoodReads: 4.30 / 20,303 ratings

Anotace:
Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě.

Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly…


Jenže ona nevěděla, jak je to zvíře zlé, a vůbec se ho nebála.


NĚCO MÁLO K DĚJI..

Toto je pokračování Měsíčních kronik, další díl k Cinder a proto tedy, kdo Cinder nečetl ať vyfičí, protože se tady mohou objevit spoilery na ni a byla by věčná škoda, kdybyste si zkazili překvápko. 

Cinder. Kyborg. Měsíčňanka. Trestankyně. Vyvrhel. Psanec. 

V tuto chvíli na ní sedí asi všechna tato slova. Po tom, co tahle dívka jen tak na schodech ztratila nohu, když narychlo odcházela z plesu (chtěla zabránit tragédii a varovat císaře Kaie) se o ní všichni dozvěděli její tajemství, že není jen nadaná mechanička, ale hlavně, že je většina jejího těla z kovu. A také další utajenou věc, Cinder je měsíčňanka, pochází z Měsíce. (ne že by to předtím věděla). A není jen tak ledajakou měsíčňankou - je princeznou Selene, je silnější než tamní zlá královna a má moc jí svrhnout. Smůla pro ni, že si téměř všichni myslí, že je dávno po smrti. Ale pár jedinců ještě stále věří a doufají, že se jednoho dne ztracená princezna objeví svrhne královnu a bude pokojně vládnout Měsíci v souladu s přáním Země. To vše je strašně pěkné, ale Cinder je ve vězení za velezradu a podle měsíčních zákonů má být potrestána, jak jinak ne veřejnou popravou?  Už jen pro to, že je Selene musí uniknout. A hon začíná. Cinder si s sebou vezme jednoho vězeňského společníka, aby jí pomáhal a tiše doufá, že císař Kai, který se ji usilovně snaží dopadnout a předat měsíční královně, ji má ještě aspoň trochu rád. Cinder zná cíl svojí cesty, potřebuje se o sobě, o své minulosti dozvědět víc a tak se i s Thornem vydává do Francie. Tam by měla být žena, která ji zachránila před útokem královny, která se j už ve třech letech chtěla zbavit.

A právě tam.. ve Francii, v malém městečku, tam žije Scarlet. Holka s rezavými vlasy, která nosí červený čepec. Spíš kabát. A svou babičku miluje nade vše. A právě tato babička byla unesena a kým jiným, než zlými vlky..? Už jste našli tu správnou pohádku?

"Ach, babičko, proč máš tak velké zuby?"
"Abych tě mohla lépe sežrat, má drahá."

Scarlet se svou babičku samosebou vydává hledat, protože nevěří, že by její parťačka, která před ní "nikdy" neměla žádné tajemství, skrývala něco, kvůli čemu by ji i jejího syna (popřípadě vnučku) mohli chtít mučit nebo dokonce zabít. Údajně totiž ví něco ohledně té ztracené princezny. Scarlet je prostě pevně rozhodnutá, že babičku zachrání, ale sama nemá šanci to zvládnout. Proto na tuto dobrodružnou výpravu vezme s sebou jednoho pouličního zápasníka, který se jmenuje..Vlk. 




HODNOCENÍ..

Abych pravdu řekla, Cinder mě neuchvátila tak absolutně, jako všechny okolo. Už jsem si začínala připadat divná :oD Dala jsem tomu takové necelé čtyři hvězdičky. Ale teď, když vyšla Scarlet a začlo takové to šílenství, kdy to čte každý druhý, jsem už chtěla konečně taky. Zprávu, že mi ji v knihovně odloží (a že hned jak donesu Zlomenou, že mi ji vymění) jsem přijala s nadšením a ve čtvrtek už jsem ji měla doma. Musím teda říct, že s tou obálkou mě Egmont dostal! Jsem z ní úplně paf a opravdu se mi moc líbí (narozdíl od prvního dílu). Vlastně, řekla bych, že je lepší než origoš.

Po dějové stránce se mi to také zdálo takové víc akčnější, lepší, originálnější a hezčí než jednička. Opravdu jsem se "zakousla" a chramstala stránku po stránce. nejhorší pocit asi byl, když jsem věděla, že mám nějakých třicet stran do konce a já nechtěla, aby to konec byl :oD A on se přitom blížil tak rychle..

V prvním díle jsem Cinder vnímala jen jako nějakou průměrnou hrdinku, ale tady se mi úplně dostala pod kůži a stejně tak i Scarlet s Vlkem. Nedokážu říct, kterou z těch holek mám radši, každá v sobě má něco.

Někde v půlce jsem se zamyslela.. Cinder je jako Popelka, Scarlet jako Červená Karkulka a co bude dál? Odpověděla mi jedna GR friend. Bude následovat Rapunzel a potom taky Sněhurka. A když se to vezme kolem a kolem, dává to smysl. Chci říct - ty obálky (teď mám na mysli ty originální) - k tomu dokonale sedí. A já si toho všimla až teď. Stydím se.

Beze sporu dávám plný počet hodnocení a na Cress se už moc těším :3 Ale předtím než si ji přečtu, budu chtít znova přečíst Cinder, protože se obávám, že jsem té knize hodně ukřivdila. :o)


5 hvězdiček!!!

Knihu si můžete objednat ZDE

6 komentářů:

  1. Taky se mi to hrozně líbilo. Ještě víc než Cinder. V blízké době plánuji rereading, protože jsem se na konec Scarlet tolik nesoustředila kvůli škole a tolik si ho neužila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a já právě nějak vynechávala Cinder :oD Taky to budu chtít zopakovat, ale až těsně před vydáním Cress..

      Vymazat
  2. Já se moc těším až si Scarlet přečtu! Už abych jí měla doma :33

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pff :oD Já ji doma nemám (možná, někdy časem..), rozhodně nebudeš zklamaná!

      Vymazat
  3. Anonymní1/16/2014

    Obě knížky mě naprosto uchvatili:-)bylo to hrozny, ve skole jsem si cetla pod lavici, u jidla jsem si cetla, v noci s baterkou:-Dtaky nesnasim, kdyz mi zbyva poslednich par stranek, a pak budu muset hoodne dlouho cekat, nez vyjde dalsi dil;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už se ani neobtěžuji ty knihy dávat POD lavici :DD a baterku taky jedu pořád, i když musím si koupit novou, ta stará nějak nefacha :D

      Je to hnuj pocit, jako fakt! :D

      Vymazat