středa 23. října 2013

Recenze - The Coincidence of Callie and Kayden (The Coincidence#1)

Série: The Coincidence (1. díl)

Autor: JESSICA SORENSEN

Počet stran: 336 (Kindle Edition)
Vydáno: 2012

GoodReads: 4.37 / 47,515 ratings

V ČJ .. nevyšlo

Originální Anotace:
Callie has grown up keeping her feelings locked away from the outside world, and as her painful past threatens to consume her life, most days it's a struggle just to breathe.

For as long as Kayden can remember, suffering in silence has been the only way to survive, until one night when Callie and Kayden's worlds collide.

After that moment, Kayden can't stop thinking about Callie and when they end up at the same college, he does everything in his power to convince her that it isn't coincidence - it's fate.


It's amazing how the things you remember forever are the things you'd rather forget and the things you desperately want to grasp onto seem to slip away like sand in the wind.

NĚCO MÁLO K DĚJI..

Rodinu si člověk nevybírá. Stejně jako nezasáhnete do toho, jaké jméno vám rodiče vyberou, ani jejich osobnost si nevyberete. Když jste malí je možná všechno v pořádku, ale když máte smůlu, postupem času se může stát, že vyjde najevo pravá osobnost toho člověka. Co si budeme povídat, jsou lidé hodní a lidé zlí a i ti zlí mají děti. Chování k nim .. to je už jiná kapitola.

Kayden má tu smůlu, že jeho otec by byl definován jako ten zlý. Je  úpným příkladem agresivního tatínka, který vyletí kvůli čemukoliv a je schopen téměř všeho. Kayden s tím má vlastní zkušenosti. Nejednou se stal obětí jeho výbuchu. A to už když byl malý špunt.

Trauma z dětství si prožila i Callie, když jí bylo dvanáct, znásilnili ji. Koho by něco takového nepoznamenalo? [Znásilnění, to je něco strašného, a kdo má jiný názor, měl by se zakopat pod zem a nikdy nevylézt] Existují určité typy lidí, kteří bývají šikanování. Obvykle jsou to tiší človíčkové s malým sebevědomím a ještě menším počtem kamarádů. I taková Callie dřív bývala a ta šikana neminula ani ji. Ne fyzická, spíš psychická v podobě nadávek. Takové věci emocionálnímu vývoji zrovna nepřidají.

Po několika letech, kdy se neviděli, se opět setkávají. Ve škole. Kayden je footballistou a má krásnou přítelkyni - typická bitch :oD A taky skvělého kamaráda Luka, který už o životě taky ví své. Callie má svého Setha, který je taky 'kamarádský ideál", takové já nemám ráda :o) neměla jsem ho ráda po celou dobu čtení..
Kdoby to byl čekal, že ty dva osudem stíhané jedince to bude k sobě tak strašně táhnout? ;o) [Snad všechny, ne?]  


HODNOCENÍ..

Já takové ty cukrovaté knížky s ještě sladší a :** KISS obálkou vůbec nečtu!! Abych se přiznala .. tohle byla moje první. Včera kolem půlnoci mi prostě hráblo a řekla jsem si, že to zkusím. Původně jsem to ani přiznat nechtěla, protože mám pocit, že se tak trošičku a hlavně nechtěně rozpouštím. :oD

Cože mě nalákalo? Vysoké hodnocení a hlavně reakce všech na GoodReads. 

Všichni psali, že to je vysoce emotivní kniha, což můžu potvrdit, protože ten námět je opravdu velmi silný.  Přece jen domácí násilí a znásilnění .. A ptom jednotlivé pochody obou, jak Kaydena tak Callie (ta mi přišla daleko víc emočně vyviklaná) Ani bych se nedivila, kdyby na konci bylo napsané 'pode skutečné události', dá se tomu uvěřit. Kdo ví, třeba si někdo něco podobného opravdu prožil. 

Celé se to samozřejmě točilo kolem Callie a Kaydena. Toho kluka mi bylo opravdu líto a úplně jsem s ním soucítila, brr - chudák malý. Luke a Seth se tam taky motal, jako ti kámoši. Luke byl moc fajn, Setha ráda nemám. Pak Daisy - Kaydenova 'už bývalá' přítelkyně, to její chování příjemně osvěžilo ten děj, který byl vlastně o velmi 'náhodných' setkáních hlavních hrdinů. Když ti dva nebyli spolu, tak byli s nejlepšími přáteli a vylévali si srdce :oDDD Z tohoto pohledu tenhle typ knihy prostě nemám ráda a asi ani nikdy mít nebudu.

Zkusím si to převést do rovnice - spolu - s kamarády - spolu - spolu - s kamarády - spolu - s rodiči - spolu -s rodiči-..

Chybělo mi tam víc nějakých zajímavých postav, které by to celkem jednolité dění oživily.

Já nejsem žádný angličtinový borec, ale četlo se mi to v pohodě. po této stránce rozhodně doporučuji, protože se dá rozumět téměř každému slovu, a když ne, tak se to dá jednoduše domyslet :o)

ALE .. tímto se přidávám snad úplně ke všem, co tu knížku četli ... TEN KONEC BYL SAKRA CO???? Jak jsem si v průběhu celé knihy říkala, že další díly číst nemusím a nepotřebuju, posledních asi deset stran mě utvrdilo o opaku. Chci vědět co bude dál, protože .. ten KONEC :OOO donutil zůstat s hubou dokořán. A i teď, když to tady sepisuji, nad tím pořád přemýšlím -__- Takovéhle věci, by se vážně měli zakázat, jde o bezpečí hl. hrdinů čtenářů :oD

3,5 hvězdičky!!!


3 komentáře:

  1. Úplně s tebou souhlasím. Svým způsobem to bylo pořád jedno a to samé až jsem se chvílema nudila... Ale ten konec ? Jsem za něj vážně naštvaná, protože stejně jako ty, nebýt toho konce tak po dalším dílu asi nesáhnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, něco tomu jednoduše chybělo. Nějaká pořádná akce v průběhu děje. Nezlobila bych se, kdyby někdo z těch dvou (ehm Luka a Setha) třeba umřel, přikláním se k Sethovi. Bylo by to nějaké vzrůšo i uprostřed. :o)

      Vymazat
    2. Souhlasím, sice se řešilo dost závažný téma, ale pro mě to nebylo dost na udržení pozornosti. Možná jsem čekala kvůli vysokému hodnocení na goodreads až moc :)

      Vymazat