čtvrtek 26. září 2013

Recenze - 0.4 Soumrak civilizace

Název originálu: Human.4
Série: Point 4

Autor: MIKE A. LANCASTER

Počet stran: 180
Nakladatelství: Egmont
Vydáno: 2012

Anotace:
„Jmenuju se Kyle Straker a už neexistuju.“ Tak začíná příběh Kylea Strakera nahraný na starých magnetofonových páskách. Můžete si myslet, že ty pásky jsou nějaký nepovedený vtip. Ale možná jsou dokladem historie minulého světa. Ale pokud ty pásky mluví pravdu, pak to znamená, že všechno, co si myslíme, že víme, je lež. A když je všechno lež, míníme tím také sebe? Nahrajte se zpět do světa nové generace.

Knížku jsem si přečetla na doporučení jednoho GR frienda.. Chápu, proč doporučoval :o)

Hypnose..hypnose..hypnose..hypnose..
Why I?


NĚCO MÁLO K DĚJI..

Všechno je zdokumentované na videonahrávkách, které pořídil Kyle, aby i ten zbytek světa, který může, slyšel co se stalo mu. Mu a jeho kamarádce v malém městečku, kde se jim signál obloukem vyhýbá a internet taky ještě neznají. (Hmm..Bydlím skoro ve stejné díře světa)

Začíná to jednoho krásného dne, kdy se týnejdžrovští kámoši setkají v jedné boudě a jeden z nich ostatním řekne. "Nastudoval jsem si hypnózu, dokázal jsem zhypnotizovat ségru, jaký jsem?" netřeba říkat, že mu to nikdo nevěřil. Já bych to taky nevěřila :oD Myslela bych si, že jen tak frajeří a dělá dojem, aby konečně zapadl do skupiny "borců"...


Teď v TV běží Česko a Slovensko má talent (ano, já to sleduji, náhodou je to celkem dobré pozadí pro čtení, pokud tam nezpívá nějaký "skvělý" zpěvák) a něco na bázi této soutěže mají i v Kylovu městečku, tento rok se tam přihlásí i Denny - hypnózový mistr. A chce všem předvést, co umí. Když vyvolá dobrovolník nastává ona známá trapná chvíle ticha a Kyle se nakonec odhodlá a přihlásí se. Stejně jako on tak učiní i jeho bývalá holka a další párek dospělých..

A pak se to zvrtne a nic není jako předtím. Svět jak ho ti dva znali..přestal existovat...

A vy jste na nás zapomněli. Jenže.... 
MY TU POŘÁD JSME. Zapomenutí? Ano. Bezvýznamní? Ne.
Protože my známe pravdu. O Vás.

HODNOCENÍ..

Knížku už jsem víckrát měla v ruce, ale obálka se mi vůbec nelíbí a ani anotace, která vlastně nic neříká, mě nezaujala natolik, abych si to půjčila dřív. Když mi to ale bylo doporučeno..musela jsem si to přečíst. I kdyby to bylo zlé, tak 180 stránek by mě nezabilo. ve výsledku jsem byla celkem překvapená, protože jakýkoliv námět, který jsem očekávala, tam nebyl.

V této době už je strašně těžké vymyslet něco, co ještě nebylo. Hlavně nějak upoutat čtenáře. A bude to stále těžší. Čím dál víc se vyskytují knížky, které nutí k zamyšlení. Jsou to takové ty knížky "budoucnost". Takové to "Co by, kdyby..", (kdyby byly v řiti ryby, nebylo by třeba rybníka, nahodila bych si udičku a chytila kapříka). To si říkám asi u většiny takových knížek.. :oD i tady.. Rozhodně mi po dočtení nevrtal hlavou..

Ten příběh měl každopádně originalitu i poutavost, sice jsem se místy nudila, hrdinové mi nepřirostli k srdci, ale opravdu to nebylo špatné. Konec se mi líbil, protože to nebyl až takový happyend, jak to na začátku vypadalo. Byla jsem si celkem jistá, že dám 3,5 hvězdiček, ale potom jsem se dozvěděla, že je další díl. Asi chápu proč, ale stejně..přijde mi, že takovýhle konec by byl lepší. možná trochu rozvinout myšlenku knížky. přece jen je opravdu celkem úzká. Nevím, ale další díl? Jestli si na něj někdy vzpomenu, tak si ho přečtu..

Nakonec jen 3 hvězdičky..

Žádné komentáře:

Okomentovat