neděle 19. října 2014

Zmizelá / Psycho den s psychothrillerem


Situace: 10:32 dopoledne - spinkám jako brumla v zimě - zvoní telefónek (už asi po čtvrté) - telefónek se mi schovává a řve na mě něco o tom, že je všechno boží (vyzvánění "Everything is awesome - Lego Story") .... a pak ho konečně zvednu.

"Kačí, vstávej, mám pro tebe nejvíc nejlepší čokoládku."
"Kačí, omg, ty ještě spíš?"
"Kačí, můžu za tebe udělat úkol do nejlepšího předmětu na světě?"

"Kačí, jdeme do kina na Zmizelou, platím."

A od této věty se odvíjel celý můj den.
A vzhledem k tomu, že jsem neměla přečtenou knížku, začal jakýsi souboj s časem.

Zmizelá, Gillian Flynn - POČET STRAN - 528
Zmizelá, film - ZAČÁTEK - 17:00



•••••••••••
INFO O KNIZE: ZDE
Zmizelá obletěla svět! Kolem dokolečka. Jednou, dvakrát.
Příběh ztracené ženy a jejího velice truchlícího manžela.

Vždycky je to manžel. Všichni vědí, že je to vždycky manžel, tak proč to prostě nemůžou říct narovinu: Podezíráme vás, protože jste manžel a vždycky je to manžel.



Snažila jsem se nemyslet na možnost, že by se mě to nebavilo a já bych pak dvě a půl hodiny trpěla v kině, poslouchala chroupání pop-cornu, nudou si rvala vlasy a celkově kazila kamarádce požitek (což fakt umím, věřte mi). 

Naštěstí "nebude-se-mi-to-líbit" možnost rozmetala hned první stránka, první věta, která by měla dostat ocenění "Nejlepší první věta EVER." 

"KDYŽ MYSLÍM NA SVOU ŽENU, MYSLÍM VŽDYCKY NA JEJÍ HLAVU."

Není to dokonalé?  
Odpovím za vás. Je.

Přenesla jsem se do stavu jakéhosi čtecího transu a pořádně nevnímala okolí.
Ehm, kecám.
Ale četla jsem fakt všude!

Kdo z vás může říct, že s jednou knihou prožil tolik dobrodružství jako já se Zmizelou? Vždyť ona může za to, že jsem na sebe převrhla čajík, vykoupala si vlasy v polívce, pověsila ponožky v ledničce a nákup odložila v koupelně. 

A přestože to všechno zní jako crazy pohádka, šťastný konec se nekoná. 
S těžkým srdcem přiznávám, že jsem to nestihla. :( Prostě bych měla nosit klóbrc ostudy nebo tak.
I když bych to mile ráda svedla na sluneční erupce, větřík či jinou podobnou blbost, ve skrytu duše vím, že si za to, že mi chybělo nějaký dvě stě nejpodstatnějších stran, můžu sama. 

Z toho všeho vyplývá, že jsem stejně nebyla dobrým parťákem do kina. :D 
Nějak se dokonce stalo, že klasické "to-v-knize-nebylo" vystřídalo "ááááá-já-to-věděla" a svými teoriemi jsem bombardovala všechny okolo. Mé nadšené rozjímání trochu rušily dvě holky, které byly tak mimo, až opravdu doufám, že neskončí jako zaměstnankyně policie. Chvílemi jsem byla rozhodnuta, že opičími skoky zdolám těch pár sedadel, co nás dělily, a vysvětlím jim, proč je jejich verze úplně špatně.



Jinak byla nálada v sále .. perfektní. V určitých momentech lidé zapomínali i na ten pop-corn. A když se stalo něco zásadního, ozval se vzrušený šepot. Když se stalo něco vtipného (narážím na Bena Afflecka - roli manžela si očividně parádně užil), přišel smích.

Celý ten příběh je absolutně promyšlený, nenechává mezery pro fantazii čtenáře (sledujícího). Každý obrázek na krbové římse je podstatný! A všechno přesně a hravě naplánované...

Skvělá kniha, skvělý film!
Skvělý děj, skvělé zpracování. 
Skvělé postavy, skvělé herecké obsazení.
SKVĚLÉ. SKVĚLÉ. SKVĚLÉ.

Z kina jsem odcházela celkem rozhozená. Je jen logické, že zbývající část dne byla věnována hledání odpovědí ohledně konce. Bohužel, autorka asi necítila potřebu vyzradit, co se dělo dál. To je prostě .. EGRWW ..

Jedna scéna se mi vryla do paměti.
Ale neskutečně.
Byla překvapivá a totálně krvavá. 
V knize jsem ji v tak úžasné podobě nenašla. :'( 
 
Závěr je jasný..

Musíte se se Zmizelou seznámit!!!
Bez diskuze!



4 komentáře:

  1. Hm, hmmm...až tak? :) Slyšela jsem, že film je vskutku geniální :) A na knihu jsem taky slyšela vesměs samou chválu :) Tak když už jsem si ji koupila, tak bych ji neměla nechávat bez povšimnutí :D Jsem ostuda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě ten konec teda přišel dost jasnej :) Kniha se mi nelíbila, ale z filmu jsem byla nadšená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmmm ... mi ne, chybí mi tam nějaké "o 30 let později" nebo tak něco. :D
      ^^ na film lákám každého, koho potkám! :)

      Vymazat