Recenze - Ledař / Zpověď nájemného vraha

Série: ---

Autor: PHILIP CARLO

Počet stran: 528
Nakladatelství: Knižní klub
Vydáno v ČR: Únor, 2014

GoodReads: 4.11 / 3,119 ratings

Jsou knihy, u kterých se nedá napsat - "Bylo, nebylo" a to z jednoho prostého důvodu, ono totiž BYLO, ať už je to jakkoliv mrazivé a neskutečné. Hezky pěkně podle skutečných událostí s hlavními postavami, které prostřednictvím knihy mohou žít ještě pěknou řádku let. Sláva literatuře faktu.

Philip Carlo je výjimečný autor, vyrostl v oblasti Brooklynu, kde údajně žije největší počet mafiánů s pistolkama a tetováním na světě. Když mu bylo šestnáct, připletl se do přestřelky gangů a byl postřelen do hlavy (au, muselo bolet). Právě během dlouhého léčení objevil kouzlo knih a díky důvěrné znalosti zvyklostí mafie se z něj stal úspěšný autor děl o skutečných zločincích. Zabýval se převážně životy brutálních sériových vrahů...

"Jednou uložil tělo skoro na dva roky do ledově chladné studně, aby zpomalil rozklad a policie nezjistila, kdy přesně dotyčný zemřel. Kvůli tomu pak získal přezdívku Ledař."

Zpověď nájemného vraha je naprosto přesný podtitul. :3 O tohle se totiž jedná. Přes dvě stě čtyřicet hodin! To je něco kolem deseti dní VKUSE. To je doba, jakou trvaly rozhovory s Richardem Kuklinským, nájemným vrahem, absolutním cholerikem, krutým manželem, starostlivým otcem, který má na svém kontě něco málo přes dvě stě lidských mrtvolek. (Zvířata nejsou započítána.) Ono, víte, když už je člověk odsouzen k tomu, aby shnil ve vězení, povypráví svůj příběh světu, aby si o něm i po X letech lidé povídali a říkali jaké byl zvíře a monstrum. Svým způsobem se zapsal do dějin..

"Byl bych radši, kdyby si mě lidi nepamatovali jako na ledovýho, ale fajn chlapa."

•••

"Sám jsem se nestvořil. To, jakej budu a kde budu žít, jsem si nevybral. Jasně, že bych radši dopadnul jinak, dostal dobrý vzdělání a práci, ale prostě jsem to  neměl napsaný ve hvězdách. Jsem to, co jsem, a upřímně řečeno, seru na to, co si o mně kdo myslí."

Každý fanda trochu krvavých věcí a sériových vrahů by zde měl zbystřit. Nejde zde o detektivku, kdy byste měli být napnutí jako kšandy, NE. Spíš se jedná o nožíkem rozřezanou vrchní část hlavy, odchlípnutou do pravého úhlu a kouknutí pod ní - jako pod pokličku. Nakouknutí do mysli SKUTEČNÉHO vraha! Něco, po čem nejedna zvrácená duše sní. Co se tak může honit v kebuli někomu, kdo jinému ustřeluje části těla. Podle objednávky, už tehdy před rokem 1982 (zatčení Richarda) byli lidi neskutečné svině! Objednávali si styl smrti, platili podle toho, jak moc to bude oběť bolet. A jop, je to tam popsáno, dopodrobna. Každičký moment, který si užíval, kdy pěnil - všechno.

Nejde jen o mysl.. Autor popisuje celý Richardův příběh, od doby než se narodil, až po moment, kdy zemřel. Aneb..dokážete si vůbec představit, jaké dětství mohla mít stvůra takových rozměrů? Co si, bobek, musel prožít, aby z něj toto vyrostlo..?

"Zabíjel pomocí zbraní, jedu, baseballovými pálkami, škrtidly, pěstmi, bodci, šroubováky, ručními granáty, a dokonce i ohněm..."

Jednoduše wow! Jestli o vás někdy někdo řekl, že jste blázen - :D :D, ať si přečte tento příběh a chlapovi, co necítil, jen činil. S tím se pojí to, že pro slabé povahy tento příběh NENÍ, aby tak nějaká šunka neměla nadosmrti trauma! Vhodné je to spíš pro ty, co mají ambice stát se sériovými vrahy, můžou se zde poučit z Richardových chyb a..hehe..nebýt chyceni. (Nemluvím o sobě, nemluvím o sobě, nemluvím o sobě.)

Navíc! Je to absolutně čtivé - v jakémkoliv okamžiku. Místy se smějete, jindy vám stojí chlupy za krkem, ale požitek je k nezaplacení. Hlavně, když si uvědomíte, že SE TO VŠECHNO STALO (a je to ověřené u všech možných pramenů). Doufám, že se Richardovi škytá v hrobě, jak ho vzpomínám, protože já, stejně jako Philip Carlo, jsem si tohoto bestiálního vraha oblíbila.

!!! ROZHODNĚ STOJÍ ZA PŘEČTENÍ !!!