sobota 18. ledna 2014

Recenze - Pustina (Dust Lands #2)

Název originálu: Rebel Heart
Série: Dust Lands (2. díl)

Autor: MOIRA YOUNG

Počet stran: 328
Nakladatelství: CooBoo
Vydáno: 2013

GoodReads: 3.95 / 7,768 ratings

Všechno je ve hvězdách..
Už Krvavá cesta byla nadprůměrná. Ať už jsem si to chtěla přiznat nebo ne, oblíbila jsem si hlavní hrdinku Sabu, kvůli jejímu vyjadřování, díky její povaze, která se až nebezpečným způsobem totožnila s mou (svéhlavá, tvrdohlavá, nebále se říct svůj vlastní názor), ona byla Andělem smrti. Celá Krvavá cesta byla jedna velká jízda a na jejím konci čekalo to, proč se to všechno dělo. Lugh. Její bratr dvojče. Ale teď, když už je zachráněn (jako postava mi děsně vadil), není jako dřív. Nedokáže se smířit s tím, že pro Sabu už není její dokonalý bráška, co se o všechno postará. Že už není jejím vzorem, že už není ten jediný. Protože ona začala trpět nemocí. Možná ji znáte, možná ne, třeba s ní máte i vlastní zkušenosti. Láska se jí říká. A někdy opravdu bolí.. 


“I think of what we might say. Him to me. Me to him. I ain’t no soft girl. I don’t know no soft words. Be with me, Jack. That’s what I’ll say. Burn with me. Shine with me.”


Nutno říci, že Jack si mě v prvním dílem získal. Naprosto a úplně. Někdy si přeji, aby knižní hrdinové existovali. Aby mohli být moji. Takový dojem na mě udělal. Když se na konci Krvavé cesty se Sabou rozloučil, začala jsem se bát a představovala si všechny možné scénáře, co by se s ním mohlo stát. Ale ani mě nenapadlo toto...

Sabo, toto město jsi zklamala! (btw. první, co mě napadlo, zná někdo?)
Jack, Jack.. všechno se kolem něj točí, já na něj čekala, celých 305 stran. Zažívala jsem Sabiny trable, bohužel, ta její dokonalá povaha se trochu změnila. Jakoby si už nebyla jistá svým jednáním, navíc trpěla vidinami a náměsíčností, tedy měla i jinou nemoc než "lásku". Postupně na ni doléhalo nekonečné množství skutečností a její víra přestávala být tak silná.. V jednu chvíli, otevřeně přiznávám, jsem pocítila touhu knihu zavřít a už nikdy neotevřít. Ne proto, že by byla napsaná zle, to vůbec. Jen kvůli Sabě. Asi na dvou stránkách rozbortila celou mou představu o ní, byla jsem zklamaná, nechtěla jsem pokračovat. Byla jsem jako rybka na souši, kterou při životě může udržet už jen jediná kapka vody, která je se změní v oceán, jen aby se jí rybka dotkla. Pro mě mou kapkou byl Jack. 


Fer in our dreams we find ourselves. Who we were. Who we are. Who we can become. Sleep. Dream.


Většinou se říká, že druhé díly trilogií bývají slabší, a ano, tento byl slabší, hlavně co se děje týče. Honba za Lughem se změnila v hledání Jacka (a dohady jestli je J. zrádce vytvářely lehce iritující atmosféru), v pozadí se točily události "politky". Toho, co je ve hvězdách, toho co má přijít. Tontonové se připravují na něco velkého, pomalu útočí na malé usedlosti, podmaňují si osamocené lidi. Něco se chystá, i ta nejmenší puklina ve vyprahlé zemi to cítí. Co to bude? Fakt nemám páru, proto se těším na další díl. Chci vědět, jak to může skončit.

Čuchám skvělý závěr!
Věřím, že toto byl jen takový můstek mezi prvním a třetím dílem, abychom měli šanci popadnout dech. Doufám, že na závěr autorka předvede něco, díky čemu se mi zastaví srdce. Že to bude stejně úchvatné jako Krvavá cesta, stejně nervy drásající. Že se dočkám stejně smutných chvil (Ike, Epona - za ně se musí bojovat). A prosím! Nechť nalezne Saba své ztracené "já". A .. chci víc Jacka!

Velké DÍKY..
Měli bychom poděkovat nakladatelství CooBoo, že něco takového vydali, protože tahle skvělá dystopická série si zaslouží pozornost každého, který není na přeslazené románky, ale touží skrz stránky knihy zažít dobrodružství, které je jako pustina bez kapky vody. Nemáte šanci ji přežít, dokud nejste a druhé straně.. 


3 HVĚZDIČKY!!!
Normálně v jednu chvíli jsem byla tak naštvaná, že jsem chtěla hodnotit dvěma hvězdičkama, ale ON si je nezaslouží, fakt že ne.. Ale Sabo, jsem z tebe smutná.







2 komentáře:

  1. Krvavá cesta se mi líbila, tak jsem zvědavá na Pustinu. Snad mě taky nezklame.

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě jsem nečetla ani první díl, ale jsem hodně zvědavá :)

    OdpovědětVymazat