Recenze - V Pasti

Série: ---

Autor: MICHAEL NORTHROP

Počet stran: 207
Nakladatelství: CooBoo
Vydáno: 2013 (Září)
GoodReads: 3.24 / 3,780 ratings

V den, kdy začala sněhová bouře, nikdo netušil, že bude trvat celý týden. Běsnící vítr, nekonečné závěje sněhu a vše spalující mráz. Pro ty, které bouře zasáhla, tak už není hlavní starostí, jak zůstat v teple, ale jak přežít.

Scotty a jeho přátelé Petr a Jason patří k posledním ze sedmi studentů, kteří po začátku bouře čekají v budově své střední školy, až pro ně někdo přijede. Brzo jim však dojde, že jim nezbyde nic jiného, než ve škole přenocovat. Což se nezdá jako vůbec špatný nápad, zvlášť když s nimi v budově zůstaly dvě nádherné holky. Ale pak vypadne proud, poté teplo. Vodovodní trubky zamrznou a popraskají. A na střeše se hromadí sníh, který je může každou chvíli zavalit. Jak dny pokračují, sněhové závěje jsou vyšší a vyšší a prázdné místnosti jsou chladnější a tmavší, všem postupně dochází, že nastává boj o holý život. A že budou muset učinit nejtěžší rozhodnutí ve svých životech.

Znamenalo to, že nás nikdo nevyzvedne, rozhodně ne ten den, a dost možná nikdy.
Bylo nás tam jenom nás sedm. Nás sedm a ten zatracený sníh.

Normální obyčejný den, jako každý jiný. I když, ve vzduchu je něco zlověstného, znáte to, takový ten zvláštní klid před bouří. Ten moment, kdy se nic neděje a pak něco udeří takovou silou, že by to nikdo nečekal.

Ve zprávách o počasí sice zazní zmínka, že by mělo sněžit trochu víc než předtím, ale nic neobvyklého. Nic, kvůli čeho by se měla vynechat škola. I když, se vsadím, že hodně lidem by i tohle jako záminka stačilo. Nevím, jak u vás, ale když u nás poprvé sněží, všechny děcka vždycky křičí.. "Sněží - Sněží - Sněží" a úplně všichni se těší, až bude dostatek sněhu na pořádnou koulovačku. Ale tady v Tattawa High School prvních pár sněhových vloček toho dne způsobí rozruch z úplně jiného důvodu, očekává se co přijde, jestli to opravdu není jen nějaká sněhová přeháňka, jenže..

..sněžit nepřestává..

Ze všech možných důvodů ve škole dlouho po vyučování zůstává celkem osm lidí, sedm studentů a jeden učitel. Všichni čekají na odvoz domů. Sněhová situace se ale zhoršuje a už dokonce nemají ani signál. Proto se tělocvikář rozhodne, že se vydá pro pomoc a zajistí nějaký autobus, kdo by to byl čekal, že ho studenti v nejbližších dnech už neuvidí?

Je jich tedy sedm. Dvě nerozlučné BFF kamarádky Julie a Krista. Obě jsou tím typem holek, které když procházejí chodbou, klukům mohou vypadnout oči z důlků. A oční bulvy na zemi, to asi není pěkná podívaná. Další skupinku kamarádů, kteří jsou vydáni na milost a nemilost škole je hlavní hrdina - Scotty Weems s Jasonem (ten, co staví všechnomožné a je blázen do vojáků) a Petrem. Dále pak Les, je to zkrácenina od Leslie a ano, je to kluk. Jeho fyzické i psychické vlastnosti jsou ale pravým opakem toho jména. Je zkrátka kruťas. A Eliáš? Knihomol, který je spíš pesimista s vrozenou vadou vtipkovat spíš tím morbidním způsobem. Přesně tato skupina lidí je zavřena ve střední škole a to na dobu neurčitou. Fuj, to je ale představa. Být v tom vězení i po skončení poslední hodiny.

..sněžit nepřestává..

Skupinu pronásleduje jedna tragédie za druhou, už jsou sice bez signálu, ale.. Může být hůř. Světlo. Jídlo. Voda. Teplo. Všechno to jsou faktory, které člověk potřebuje k přežití. Místo, které se zdálo jako dokonalý úkryt před sněhem, se najednou stává smrtící pastí. Ono není důležité jen to, že je pět metrů sněhu od země, ale taky, kde by mělo být oněch pět metrů z místa, kde stojí škola. Nikam neutekly a pořád jsou na střeše. A..

..sněžit nepřestává..

Padal sníh, padala střecha, celý svět nám padal na hlavu.

Znáte všechny ty různé přírodní katastrofy, které jsou v jakýchkoliv podobách všude kolem nás. Obří požáry, které sžírají stromy i budovy, jako bombonky. Vítr, který, když se přežene, zničí spousty tisíc domů. Zemětřesení, které mívají ohromující účinky. Ale také voda. Ta je podle mě nejvíc ničivá, nenechá vám nic, nejde zastavit. tahle knížka ale poukázala na přírodní katastrofu, které jsem nepřikládala nijak velkou hodnotu. Sníh.

Léto moc nemusím, ale zimu a sníh miluji. Proto mě taky ten nápad knihy oslovil. Uvězněni ve sněhu, zní to vážně zajímavě. Napsané je to spíš - hmm OK - že by se mi to četlo extra rychle se říct nedá. Taky je to relativně krátká knížka a já si k postavám nedokázala najít ten správný vztah. Ani jednu jsem si neoblíbila, ničím mě nikdo nezaujal, byly jen součástí nějakého příběhu, který se vyprávěl. Od začátku je vám vlastně jasné, že hlavní hrdina to přežil. (Což já jsem nechtěla, bych je tam všechny pohřbila bez zaváhání. Takový konec by určitě spousta lidí nečekalo. Nebo mohl přežít jen jeden jediný vyvolený. Ale to je fuk, já mám všeobecně chuť zabíjet hl. i vedlejší postavičky.) V tom všem je to takové divné a v podstatě celkem nudné, myslím si, že z takového tématu mohli vytěžit daleko víc.

Největší eso, které tahle knížka tasí, je realističnost. Opravdu od začátku až do konce jsem měla pocit, že se to klidně mohlo stát, nepřekvapilo by mě, kdyby na konci bylo napsané: Podle skutečné události, věřila bych tomu - rozhodně. Je to jeden z těch příběhů, který donutí zamyslet se nad tím, co byste dělali, kdyby se to stalo vám. Čekali byste na záchranu? Zabili byste se rovnou sami? V tomhle ohledu je to neskutečné.

Sumasumárum je to příjemné čtení, a názor na sníh jsem nezměnila, pořád ho mám děsně ráda a těším se na letošní sněhuláky! Ale té sedmi (nebo míň??) členné skupince musí ty krásné bíle průhledné sněhové vločky už pořádně lézt krkem :oD

..sněžit nepřestává..

3 hvězdičky!!!