sobota 12. října 2013

Recenze - Jsem zlomená (Shatter me #2)

Název originálu: Unravel Me
Série: Roztříštěná (1. díl)

Autor: TAHEREH MAFI

Počet stran: 392
Nakladatelství: CooBoo
Vydáno: 2013

GoodReads: 4.36 / 15,884 ratings

Anotace: 
Tik
tak
tik
tak
tik tak tik tak…
Už je skoro čas
na válku!

Juliette uprchla ze spárů Warnera do Bodu Omega, což je místo ideální pro lidi, jako je ona. Pro lidi s darem. A také je to hlaví ústředí hnutí odporu proti stávajícímu režimu. Konečně je volná a nikdo ji nechce použít jako zbraň. Konečně může svobodně milovat Adama. Ale nikdy se nezbaví svého vražedného dotyku.

A ani Warnera, který po ní touží víc, než by bylo zdánlivě možné.

V druhém díle této dystopické trilogie musí Juliette učinit několik životně důležitých rozhodnutí. Musí zjistit, co vlastně chce a o čem si myslí, že je to správné. A možná bude muset volit mezi srdcem a Adamovým životem.


Bolí to, když si vzpomenu, že sice žiju s Adamem v nádherné bublině, ale zbytek světa ve mně stále vidí hrozbu. Monstrum. Zrůdu.
Warner měl pravdu. Ať půjdu kamkoliv, nikdy tomu neuteču.


NĚCO MÁLO K DĚJI..

Zkuste se vžít do Juliettiny situace. Celý život žila v přesvědčení, že je zrůda, protože její dotyk zabíjí. Doslova. Pak ji věznili a chtěli ji použít jako velmi účinnou zbraň ve válce. Měla být vraždící nástroj, nic víc. Život v takovém vězení ji poznamenal, není to taková hrdinka, na které jsme zvyklí (i když..ufňukaná - ten status na ni sedí, někdy mi tím totálně lezla na nervy). A potom se jí podařilo utéct. S Adamem jedním s Warnerových vojáku, konečně se zbavila člověka, kterého nenávidí *nenáviděla*. Protože.. Adam je jediný člověk, který se jí bez úhony může dotknout. Nebo ne? V jednom okamžiku Juliette zjistila, že i ten "zloduch" Warner se jí může dotknout. Těsně předtím než ho postřelila..

Juliette se i s Adamem, jeho bratrem Jamesem a ještě jedním vojákem - Kenjim, Adamovým kamarádem dostala do úkrytu jedné organizace. A jak už to bývá, členové tohoto hnutí mají v plánu zničit stávající vládu a nastolit svou, mnohem lepší. Lidé v tomto baráku nejsou úplně normální. Jsou podobní Juliette, ne přesně, jen trošku. Skoro každý tady má nějakou výjimečnou schopnost. Někdo dokáže na dálku pohybovat věcmi, jiný je nabitý elektřinou a vlastně ani nepotřebuje spát. A třeba Kenji, ten se dokáže zneviditelnit. Juliette ví, že nejen lidé podlehnou její síle, ale dokáže zbourat třeba dům, roztříštit kovové dveře. Její jediný problém je, že to nepřijala. Sama v sobě monstrum vidí a tak svůj Dar nedokáže vědomě ovládat, s velkou emocí prostě vyplave na povrch.
I am not insane.

A pak jsou tady ještě černé mráčky na jinak modré obloze. Myslím to obrazně, samozřejmě. Jde o její vztah s Adamem. Zdá se, že ti dva to nebudou mít tak jednoduché jak se zdá. Jak Juliette sama usoudí, možná by bylo lepší se ho nedotýkat - radši. 

Ve Zlomené nechybí ani řádná dávka akce, třeba záchranná výprava pro dané vojáky, při které se "omylem" zajme Warner.. Áaach Warner :3 I sama Juliette uznává, že není nikdo hezčí než on, Táhne jí to k němu, i přes to, co provedl Adamovi i jí samé, co provedl všem. A ona ví, že tenhle kluk jí miluje, víc než sám sebe. 

Takže co myslíte, je právě unesení Warnera impulzem pro válku?


Někdy přemýšlím, jak funguje lepidlo.
Lepidla se nikdo neptá, jak vlastně drží pohromadě, jestli ho lepení věcí neunavuje, jestli si nedělá starosti, že se rozpadne anebo jak zaplatí účty.
Kenji je taky takový.


HODNOCENÍ..

Roztříštěnou jsem četla někdy v květnu a byla fajn. Takový průměr, něco originálního, hl. hrdinka mi sice lezla na nervy svou ufňukaností a ustavičným brekem, ale knížka mě zaujala. Hlavně stylem, kterým je napsaná. Protože to opravdu je něco, s čím jsem se jinak ještě nesetkala. Je to psané z pohledu Juliette, se všemi jejími zmatenými pocity, ustavičně přeškrkané to, co je nepřijatelné, ale pravdivé. To na mě moc zapůsobilo. 

Na druhý díl jsem tedy byla přirozeně zvědavá, už jen pro tu skvělou obálku, kterou má Unravel Me v originále, opravdu moc moc se mi líbí. Obálky celé té série jsou v originálu amazing, jde vidět, že si s nima někdo opravdu pohrál. Někdy i obálka dokáže vyzvednout děj. České varianty se mi sice vůbec nelíbí, ale jde o děj, že..

A když se mi Zlomená konečně dostala do ruky.. áá měla jsem to přečtené za pár hodin. A zdálo se mi to mnohem lepší než první díl!!! Také jsem změnila názor na pár postav. Třeba.. Kenji - je super :3 mám ho strašně ráda, dodává tomu ději takovou tu happy atmosfréru. A potom Warner. I když je psychouš, já jsem na něj v tomto díle úplně překopala svůj názor. Možná proto, že mu bylo věnováno víc prostoru, autorka se zabývala víc jeho osobou, poskytla vysvětlení (alespoň částečné) o tom, proč se choval jak se choval, informace o jeho dětství. Jednoduše .. získával si mě stránku za stránkou. A tímto se omlouvám Adamovi, který jednoduše není tak skvělý. Doufám, že Juliette nakonec s Warnerem bude! A i když jsem předtím neměla chuť, teď opravdu toužím po tom, abych si přečetla doplňkové story "Destroy Me". Opravdu!

Jsem fascinována Juliettiným smyslem pro čísla. Moc se mi to líbí. Má to potom takový "psychózní" šmrnc. Jako by se chtělo upozornit, že Juliette je opravdu trochu narušená. Hej, vážně by mě zajímalo, kde ona furt bere tu sílu brečet, vždyť v sobě nemůže mít žádnou vodu. To bylo furt do kola.. (Těchto 6 vět, 52 slov, 294 znaků tohoto 1 odstavce mi dalo zabrat.. :oD )

Určitě se čtením neváhejte!

4,5 hvězdičky!



Žádné komentáře:

Okomentovat