úterý 22. října 2013

Recenze - Dvojí Dexter (Dexter #6)

Název originálu: Double Dexter
Série: Dexter (6. díl)

Autor: JEFF LINDSAY

Počet stran: 344
Nakladatelství: BB Art
Vydáno: 2012

GoodReads: 3.80 / 5,387 ratings   (Nechápu, že tak málo)

Anotace: 
Spokojený otec a strýček (i jeho sestra Debora má dítě) si užívá manželského života a věnuje se dál svému koníčku, likvidaci sériových vrahů. Jenže pak se stane chyba a při jedné akci zjistí, že měl svědka. Neznámý však nejde na policii, ale vezme si Dextera za vzor. Začne v jeho stylu masakrovat Dexterovy kolegy z policejního sboru a zanechávat stopy ukazující na Dexe. Chytí se toho hloupý Debořin parťák a pochopitelně seržant Doakes. Dexter stále nemůže odhalit totožnost záhadného muže a ani bratr Brian nic nezjistí. Ale potom unese Dextrovy děti,..

Jsem dobrý člověk, který dělá špatné věci...
nebo
špatný člověk, který dělá dobré věci..?!


NĚCO MÁLO K DĚJI..

Kdo je Dexter Morgan? Analytik krevních skvrn na policejním oddělení. To je sice správná, ale ne přímo úplná odpověď. je to člověk, který skrývá obrovské tajemství. Když byl malý, stal se svědkem, jak jeho matku někdo rozřezal motorovou pilou. Takové věci vás poznamenají. Něco v jeho mozku sepnulo a on prakticky nic necítí. Všechno, co ze sebe vydává, je dokonalá přetvářka, za kterou skrývá, kdo doopravdy je. A Serial Killer. Jeho nevlastní otec Harry věděl, že i přes nutkání, které Dextera nutí k činu, je pořád dobrý člověk a tak mu pomohl. Sestavil Harryho kodex, což je v podstatě soubor pravidel, kterýma je třeba se řídit, aby Dexter nebyl odhalen, aby zapadl. Když máme sériového vraha, často bývá, že zabíjí v určitém vzorci, vybírá si typově stejné osoby, mezi jeho obětmi je vždycky nějaké pojítko. A Dexter .. zabíjí vrahy. Sériové vrahy, aby od těch opravdu zlých lidí vyčistil zem. Takže .. je dobrý nebo špatný člověk?

Někdy máme dny dobré a jindy zase špatné. Když někdo někoho načape s nožem v ruce jak si prosekává cestičku človíčkem, dalo by se říct, že ten, kdo byl načapán, může mít jeden z těch špatných dní. Přesně to se stalo Dextrovi. Poprvé měl svědka svého činu. Jenže co s takovým svědkem až ho vypátrá? Zabít ho nemže, protože je pravděpodobně nevinný a to neodpovídá Harryho kodexu. Naštěstí pro Dexe se tento problém vyřeší brzo, a to v moment, kdy se z nevinného stane vinný. Onen dotyčný si vzal to co viděl za vzor a jistým nekontrolovatelným způsobem začal vymlácet duši z těla policistům. Doslova. Když Dextrovi začnou chodit výhružné dopisy, protože jeho svědek odhalil jeho totožnost, Dex ví, že si ho musí najít. A co nejdřív, jestli nechce, aby byl prozrazen a strávil celý zbytek života v cele. 

Koho by nevykolejilo, že po městě chodí někdo, kdo zná vaše největší tajemství, které ke všemu není úplně bez kapky krve? V dokonalé mlze, kterou si hl. hrdina vytvořil v domácnosti se taky začínají objevovat trhliny, protože kvůli častým odchodům z domu ho Rita (jeho žena) podezírá z nevěry. Ritiny děti Astor a Cody jsou zvrhlí podobným způsobem jako Dexter. Taky mají svého Temného společníka, který se chce dostat na povrch. Zkušenosti s ním má sousedovic pes, ale i kdyby mohl mluvit, tak už vám to nepotvrdí.

Jedno se může slíbit .. setkání s tím tajemným svědkem bude víc než krvavé :3


HODNOCENÍ..

K Dextrovi jsem se dostala přes seriál. Viděla jsem pět řad než mi docvaklo, že to je podle knižní předlohy. V ten moment se seriál odložil stranou a já se nadšeně pustila do knížek, které jsou daleko víc 'Psycho' než seriál. Najdete tam dokonale popsané všechny Dexterovi pocity, důvody proč dělá, co dělá. Ironii jeho osudu. Já si to zamilovala. Jeho hlášky, plné sarkasmu hltám vždy slovo od slova. Je to něco neskutečného. Právě tahle osoba odstartovala mou lásku k psychopatům, protože podle mého jsou neodolatelní. :3 Trochu smůla, že se tyto mé názory promítají i do reálného života a obzvlášť maminka je z toho pěkně na nervy. Nejednou jsem se dozvěděla, že jsem sama psychopat, když mám ráda věci ehm lehce krvavější než je nutné.

Lindsay. Autor tohohle. On nemůže být normální :oD Nikdo, kdo to má v hlavě v pořádku, tohle nemůže napsat. Tak dokonale krvavé dílo. Řešila jsem to i s kamarádkou ze školy, jestli je a nebo není psychopat a zkusily jsme to hodit do vyhledávače. Očividně jsme nebyly jediné, které to zajímalo. Diskuzí s tímto tématem se dá najít hodně, ale výsledky nejsou potvrzené.

Teď nedávno vyšel v originále 7. díl. Kéž mě BB Art vyslyší a přeloží mi ho do češtiny. To je něco, bez čeho se neobejdu, ale v angličtině se mi do toho moc nechce. I když .. slovní zásoba sériového vraha, to se mi může hodit i ve vyučování :oDD

DOPORUČUJU!!! - pokud jste viděli seriál, začnete prvním dílem, není tak dokonale propracovaný jako první řada natočeného. To je ono dané riziko. Pak se tyhle dvě věci relativně rozcházejí. Například .. V tomto díle ještě někdo koho Dexter v první řadě seriálu zabil. A i jiné mrtvolky, se různě liší. Od druhého knižního dílu už je to ale naprosto bezkonkurenční a tak to pokračuje do konce.

Teď, když už to mám dočteno se můžu směle vrhnout do šesté řady seriálu.. Jdu si pro tebe. Dexi.

Z celé série mi tento díl přišel, jako jeden z těch slabších.. proto dávám jen..

4 hvězdičky!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat