pátek 11. října 2013

RC Recenze - Prozření Mary Dyerové (Mara Dyer #1)

Název originálu: The Unbecoming of Mara Dyer
Série: Mary Dyerová (1. díl)

Autor: MICHELLE HODKIN

Počet stran: 368
Nakladatelství: Brio
Vydáno: 2013

GoodReads: 4.10 / 33,426 ratings

Anotace:
Když se Mara Dyerová probudí jednoho dne v nemocnici a vůbec netuší, jak se tam dostala, má pocit, že život už nemůže být podivnější. 

Může. 

Věří, že za nehodou, při které zemřeli její přátelé, musí být něco víc. 

Nemýlí se. 

A po tom všem, čím si prošla, nevěří, že by se mohla ještě někdy zamilovat. 

Plete se.


Místo činu. Vzpomněla jsem si na kašovitou hmotu vytékající z lebky do bahna. Byl beze všech pochyb mrtvý. Zemřel jen pár minut po tom, co jsem si to přála. Zvláštní náhoda.



NĚCO MÁLO K DĚJI..

Celý příběh vlastně vypráví o Maře Dyerové. Problém je, že ona se doopravdy Mara Dyerová nejmenuje.. tákže - v průběhu děje kličkujeme jejím životem, poznáváme ho, vžíváme se do něj. Ale její pravé jméno zůstává jejím tajemstvím.

Jak jen začít? Mara je pravděpodobně psychopat. Ne takový, jako možná jste zvyklí v poslední době vídat v televizích nebo knihách. Psychopati, kteří to nemají v hlavě v pořádku a zajímá je jen to, koho zabít první (i když to mám taky děsně ráda) a jakým způsobem to udělají, jaký si z těla vezmou suvenýr do své sbírky. Ne! To Mara není, ona asi jen vidí bludy :o) Už jen to napovídá, že není klasická ufňukaná hrdinka z "trojúhelníkových knížek". Jen normální holka, která má dva bratry - oba zbožňuje a s rodiči taky průměrně vychází, i když její otec je kvůli práci často pryč, dá to fušku být právníkem..

Ale pěkně popořádku.. Dalo by se říct, že v Mařině životě se všechno dělí na dvě části: Předtím a Potom. Předtím byla normální holka s nejlepší kamarádkou, přítelem, šťastná normální puberťačka. Pak se TO stalo. Se svými kamarády byla v nějaké budově, která se zřítila, a přežila jen Mara. Jediný, kdo ví, co přesně se tam stalo, co v té zchátralé stavbě dělali - to je taky jen a pouze ona. Ale ta jim to neřekne, né, že by nechtěla, jen si na nic z toho nepamatuje. A tím se dostávám k "Potom". Ztratit nejlepší kamarádku a přítele musí být strašné, celá rodina se stěhuje na nové místo. V domnění nového začátku - nová škola, noví lidé, všechno nové. 

Chodit do soukromé školy není žádná lahůdka. Já bych tam taky nikdy nechtěla. Jeden vypatlanec vedle druhého, vážně! Mara má stejný názor. A ona zase očividně nevyhovuje většině z oněch vygumovaných prachatých lidí. Jen v Jamiem si najde kamaráda, protože on je normální - já si ho oblíbila, ideální kamarád, co nezradí ani když jde do tuhého. A potom Noah. Pravděpodobně nejvíc sobecký a sebevědomý sukničkář \(tedy, prezentuje se tak), kterého jsem já jako knižní postavu poznala.  Typický lamač dívčích srdcí, dostane každou, kterou chce. A jeho dalším úlovkem..je Mara. A ta, i když ví, co je ten kluk zač, jeho kouzlu podlehne /nedivím se/. Začnou se poznávat a znáte to, mají toho společného víc než si myslí.. Třeba Mara není jediná s psychickou vadou na scéně. Nebo jsou oba úplně v pořádku jen se u nich projevují trochu "médžig" schopnosti ;o)

PS: Jaké to asi může být zabít, koho se ti zachce?


Hadička. Pokusila jsem se ji vytrhnout, ale když jsem se podívala na ruce, zjistila jsem, že mi z kůže vyčnívají jehly a na ně jsou napojené další hadičky. Jakmile jsem pohnula rukou, ucítila jsem nepříjemné pnutí a obrátil se mi žaludek.


HODNOCENÍ...

Mara Dyerová, já popravdě ani nevěděla, jestli si to chci přečíst. Četla jsem na ni pár recenzí a jedna mě vždycky skvěle navnadila a ta druhá zase odradila. Každopádně o něčem to vypovídá, říkají to všichni, ale až teď můžu potvrdit, že to je pravda. Mara je zvláštní kniha a rozhodně nesedne všem. Já měla to štěstí..že mi sedla a moc! 

Když mi knížka přišla domů od Knihcentra na recenzi, dokázala jsem myslet jen na jedno. "Wáááu, ta knížka je semišová." A opravdu, ona je, dřív jsem ji v ruce nikdy nedržela, ale tohle bylo něco, jako takový knižní plyšáček. Úžasně se to drželo v ruce :3

Postavy mi všechny dokonale vyhovovaly, čtení jsem si užívala, Noaha jsem si užívala, vtipné dialogy jsem si zamilovala, přece jen Mara má opravdu zvláštní způsob vyjadřování a zkracovala!! Opravdu, objevilo se tam třeba "nevim". Ten "médžig" podtext byl taky strašně moc fajn. Nápad úžasný a já prostě byla unešena. Rozhodně NEJVĚTŠÍ překvapení poslední doby z toho co jsem četla. Přece jen u některých knížek prostě víte, že budou dobré, ale u této jsem opravdu nevěděla co čekat.

A konec? OMG .. já potřebuju další díl.

5 hvězdiček! 



••••••••••
Tímto bych chtěla poděkovat za poskytnutý recenzní výtisk knihkupectví..
Knihu si můžete objednat ZDE


4 komentáře:

  1. Na toto som už čítala mnoho recenzií, ale nejako ma nenavnadili. Stále neviem, či je toto pre mňa, ale ak budem mať čas tak sa na to trochu hlbšie kuknem, možno prečítam úryvok 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu je to skvělé! Taky jsem váhala, ale rozhodně nelituju :3

      Vymazat
  2. Knížka vypadá zajímavě, možná že si jí přečtu :)

    OdpovědětVymazat