pondělí 12. srpna 2013

Recenze - Nekromant Johannes Cabal

Název originálu: Johannes Cabal the Necromancer
Série: Johannes Cabal (1. díl)

Autor: Jonathan L. Howard
O autorovi:
Jonathan L. Howard pracoval od počátku devadesátých let v herním průmyslu a jako scénárista se mimo jiné podílel na třech dílech proslulé adventury Broken Sword. Po úspěchu své pekelně vtipné prvotiny Nekromant Johannes Cabal napsal dvě neméně úspěšná pokračování: Detektiv Johannes Cabal a Institut strachu. Žije poblíž Bristolu se svou ženou a dcerou.

Počet stran: 376
Vazba: Hardcover
Nakladatelství: Plus
Vydáno: 2011

Anotace:
Johannes Cabal je brilantní vědec, který před lety upsal duši Ďáblu, aby si osvojil umění nekromancie. Bohužel pro něj se záhy ukázalo, že duše je k jeho výzkumu potřebná – a tak pro ni sestoupil až do ohnivých jam pekelných. Znuděný Lucifer mu pak navrhne sázku: pokud mu Johannes do roka a do dne nepřinese sto duší, přijde o život a zůstane zatracený navždy. A aby byla sázka ještě zajímavější, Satan mu k tomuto účelu zapůjčí kočovný karneval.


"Asi jsem vám zlomil nos." 
"Ach. to máte asi pravdu, myslím, že takovýhle úhel by svírat neměl."

NĚCO MÁLO K DĚJI..

Tik ťak.. čas běží.  Kočovný karneval, který se musí zprovoznit, musí být natolik hrůzostrašný a zároveň natolik zábavný, aby se lidi bavili tak, že si nebudou dávat pozor a podepíšou cokoliv. Jen aby se jim splnilo jejich vysněné přání. Ale Johannes nikdy na zábavu nebyl, proto vyhledá svého bratra Horsta, kterého před osmi lety zavřel do cizí hrobky, aby mu pomohl. Horst totiž perfektně rozumí lidem - co si přejí a taková ta přehnaná psychologie, která je nám ostatním lidem úplně k ničemu :oD Jo, abych nezapomněla - z Horsta se díky Johannesovým experimentům stal upír. A možná díky tomu (jen možná) ho nesnáší a nejradši by ho zabil. Je tedy záhadou, proč se mu s karnevalem rozhodne pomoct..

Johannes má k dispozici i trochu "dábelského vlivu", který mu věnoval samotný vládce pekel. Nějak se přece musí ocenit ta drzost předběhnout celou řadu mrtvých, kteří musí vyplňovat posmrtné formuláře, aby se do pekla vůbec dostali - je to asi nuda. Johannes povolává pár lidí - třeba Pana Kostrouna, který mu má taky pomáhat.

A společně objíždějí jedno město za druhým. Až se Karneval bří Cabalů začíná stávat slavným. Satan se začíná obávat, že by mohl prohrát, protože Cabalovo obludárium mu zajišťuje dobrý přínos duší. Ale prohrát on přece nesmí - tedy nebude jednat čestně. Co třeba karneval vypálit? Ale jen trochu, aby se Cabal nenaštval.. :oD (jistěže se naštval)

A jak se čas krátí, krátí se i počet duší, které je třeba získat. Chybí už jen jedna (nebo více?). A pak se všechno začne komplikovat...!

"Celou dobu jsem tady neměl moc zábavy. Vrcholem byly závody pavouků. Pak jsem vždycky zbaštil poražené. A potom jsem snědl vítěze, aby mu to moc nestouplo do hlavy."

HODNOCENÍ..

Tuto knížku mi do ruky vrazil náš knihovník s tím, že je to "super srandovní knížka" a ať si jí přečtu. pokrčila jsem rameny, proč taky ne, že? On má většinou dobrý vkus. Potom jsem si ji vyhledala na internetu a zjistila jsem, že ohlasy má velmi dobré a už jsem se nemohla dočkat až se do ní pustím. Trochu se stydím, že mé předsevzetí, že NARÁZ přečtu Daughter of Smoke and Bone jsem už podruhé porušila. A na Nekromante se vrhla hned po Resetu! (Celkem dobrá změna žánru :oD )

Ani ne po přečtení třech stran jsem věděla, že ta knížka bude něco pro mě! Nebyla jediná stránka bez humoru nebo aspoň nějaké vtipné věty. Možná si někdo může myslet, že to začne lézt krkem, ale NE! Já se vždycky těšila na nějakou takovou hlášku. Opravdu už dlouho se mi nestalo, že bych se u knížky opravdu smála (a ne jednou)!

Jsem moc ráda, že hlavní postavou není nikdo dokonalý. Jen obyčejný nekromant :oD (ale chápete jak to myslím, ne?) Má prostě nedokonalou povahu, ale vymyšlen je skvěle. Já si třeba víc než Johannese oblíbila jeho bratra Horsta ptom Pana Kostrouna a Vránu (ta byla opravdu super).

Nevím, co víc napsat, abych vás přesvědčila, že ta knížka opravdu stojí za přečtení..

Tákže! Pokud máte rádi sarkastický humor, kterým tato knížka přetéká - JEN DO NÍ! 

"TIK...ŤAK...TIK...ŤAK...TIK...ŤAK...TIK...ŤAK"





2 komentáře:

  1. Skvělá recenze a jak už jsem psala na Goodreads, jsem ráda, že se ti to líbilo :)

    OdpovědětVymazat