pátek 23. srpna 2013

Recenze - Andělé noci (Andělé noci #1)

Název originálu: Strange Angels
Série: Strange Angels (1. díl)

Autor: Lili St. Crow (pseudonym)

Počet stran: 272
Nakladatelství: BB Art
Vydáno: 2012

Anotace:
Skutečný svět je plný hrůz. Jen se zeptejte šestnáctileté osiřelé holky Dru Andersonové, drsňačky, která sama sejmula slušnou porci padouchů. Je ozbrojená, nebezpečná a připravená nejdřív zabíjet a teprve pak se ptát. Takže jí chvíli potrvá, než přijde na to, komu může důvěřovat...
Dru Andersonová je „divná“, kam až její paměť sahá. Cestuje s otcem od města k městu a loví strašidelné noční potvory. Je to zvláštní život, ale dobrý – dokud všechno nevybouchne v ledovém, zchátralém městě v Dakotě, když se jí kuchyňskými dveřmi vláme do domu hladový zombie. Osamocená a k smrti vyděšená Dru se ocitne v pasti, a bude potřebovat veškerý svůj důvtip a zkušenosti získané při tréninku, aby vyvázla živá. Příšery se rozhodly oplatit svým pronásledovatelům stejnou mincí, a tentokrát je na pořadu dne Dru. Šance na přežití? Mizivá až žádná. Pokud nevydrží do svítání, je po všem...

Ne. Tenhleten sen byl hyperbarevnEJ. Viděla jsem každEJ vlas na jeho hlavě, jemnÝ levandulovÝ čárky v jeho modrEJCH duhovkách, hebkEJ povrch jeho oblíbenÝ zelenÝ vojenskÝ bundy, každou rEJhu a varhánek vyleštěnEJCH bot.

NĚCO MÁLO K DĚJI..

Dru zná opravdovou pravdu o tom, co existuje. Že svět upírů, vlkodlaků a jiných příšer nejsou jen pohádky, které čtou rodiče svým dětem před spaním a chtějí je postrašit. Dru v takovém světě žije. Její otec je lovcem takovýchhle stvoření a ona je jeho pomocnice. Znamená to, že umí zacházet se zbraněmi, ale i další věci. 

Tátova práce je taky příčinou jejich velmi častého stěhovaní. někdy ni nemá cenu něco vybalovat, když na jenom místě nezůstanou ani dva měsíce. Teď se pro ni všechno změní, když se jí z otce stane zombie. A co se dělá se zombíky? Zabíjí se - tak byla Dru vycvičena.

Teď nemůže ani domů, protože je znechucená z toho co udělala. Místo na přespání jí najde Graves. Kluk, který je hubený a má až moc dlouhé končetiny. Dělá, že je strašně hodný a chce o ni pečovat a takové ty kecy. Ale u mě klesl už jen tím, že kouří. Kouřit si můžou dovolit vysvalovaní chlapci a né hubeňouři. 

Místo, které Graves najde - obchoďák - není tak bezpečné, jak se zdá a jsou vystopováni. A pak utíkají a schovávají se, Dru se dozví pravdu o tom, kdo vlastně je (klasik). Při cestě do strášně tajné budovy strášně tajné organizace jim pomáhá Chris - úplný opak Gravese, co se týče postavy a v chován je trochu víc namyšlený :3. Ale u tohoto trojúhelníku rozhodně fandím mu...

"Poprvé je to zdarma."

HODNOCENÍ...

Celou tuhle knížku hodnotím jako obří zklamání. Popravdě, už po první větě, jsem věděla, že mi ten překlad nesedne. Prostě typicky pražský. Agrr - to nesnáším. Někde jsem četla, že to má být napsané nepsisovným jazykem, ale že se na to dá zvyknout. Ehm. Nedá. Opravdu nedá :oD Nevím, možná mi to vadí, protože jsem z Ostravy a nebo jsem pouze přecitlivělá.

"Hergot. Sakra, ďas aby tě spral."

Děj byl takový divný, místy trochu nesmyslný, Dru byla v pohodě, ale Graves mi nesedl. Už jen jak jsem si představovala, že se "dotýkám jeho vyhublého a úzkého hrudníku" byla strašná.

Taky jsem krapek nepochopila název "Andělé noci", pokud vím, tak tam o andělech nic nebylo - jen upíři a vlkodlaci a něco, co žere sny. Taky je psané, že "láme srdce" - zatím nevím komu :oD

Dějově to bylo tak na 3 hvězdičky, ale za ten překlad automaticky o jednu hvězdu míň! -__-

Tato série má ještě další 4 díly, přeložená je zatím do 2. dílu. Kdyby to bylo jako jedna knížka, tak zavřu oči v té první pětině a čtu dál. Tak to tedy udělám, přečtu si i zbytek a třeba mě to překvapí :o)

2 komentáře:

  1. Túto knižku sa chystám čítam, zatiaľ ma nalákali recenzie, ale viacerí už vyjadrili nespokojnosť nad obsahom, čo som tak sem-tam čítala. Určite si to ale prečítam, mne stačí, že sú tam upíri 8D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já zrovna fanda upírů nejsem :oD Jediní, na které jsem si zvykla, byli v Anitě, ale jinak.. -__- Upířím deníkům, Vampýrské akademii, Škole noci nebo Twilight se vyhýbám, jak jen to jde :D ..

      Toto jsem si půjčila s očekáváním andílků a nějak jsem se jich nedočkala :oD a to EJ, EJ, Ý - strašně ruší při čtení!

      Vymazat